nedjelja, 21. lipnja 2009.

Prehrana kod gastritisa


Gastritis je po definiciji upala uz posljedično oštećenje želučane sluznice. Osnovna podjela gastritisa je na akutni i kronični gastritis.

• Gastritis je bolest koja nastaje zbog raznih psiholoških problema, znači u glavi morate posložiti sve kockice i jasno SEBI reći da nema više živciranja. I ići naprijed u životu na nastale bile koje padove. U glavi trebate stvoriti sliku i misliti na sve pozitivno, na ama baš sve i naravno trebate cijeniti same sebe. Kada postignete da cijenite samog sebe(rješili ste se stresa)-doslovce rješili ste se gastritisa.
• Hrana –naravno hrana pospješuje širenje gastritisa-tj.povećanje kiseline u želudcu. Dolje u tekstu sam napisao što treba jesti a što ne.
• Da bi to sve funkcioniralo-trebate najmanje NE JESTI 3 sata prije spavanja(provajte par dana, pa kad vidite da to funkcionira-neće više uvećer ništa jesti)
• Kada ste otišli spavati-ispod glave nešto morate staviti-to je naravno jastuk, te preporučujem da spavate na leđa-a ne na stomak(prsa).
• Naravno podrazumjeva se da prije niti odmah nakon jela-ne krećete na teške tjelesne aktivnosti.
• Ujutro na tašte pijete 3 decilitra-(mlakog) donata Mg, prije svakog jela popijte po 1 decilitar (mlakog) donata Mg. Al prije upotrebe donata Mg, kad ga natoćite u čašu-onda ga promješajte kako bi vam nestali mjehurići-ugljični diokisid.
• U prehranu treba ubaciti i masne kiseline. I to sa dvijema linolenskom kiselinom, esencijalnom masnom kiselinom i GLA (gama linolenskom kiselinom).a posebno unositi ovu drugu kiselinu GLA.Pokazalo se da GLA posjeduje anti-upalno djelovanje svojim utjecajem na proizvodnju sastojaka nazvanih prostaglandini. Klinički rad s GLA pokazao je pozitivni utjecaj na osobe koje su patile od artritisa, osteoporoze,pms-a,alergija, reumatoidni artritisa,kod raznih tumornih stanja,gastritisa,čira...
• Za gastritis kao i za debljinu potrebna je dijeta—kod debljine trebaš reducirat kaloričnost, a kod gastritisa trebaš reducirat kiselost.



Prvo ću napisati koju hranu treba smanjiti odnosno što više je izbjegavati unositi u organizam:
1. od pića:
• alkohol
• kava(čak i ona koja u sebi ne sadrži kofein)
• voćni sokovi od agruma(citrusa,limun,naranča...)
• sokove od povrća
• mlijeko(uključujući i čokoladno mlijeko)
• jake(žestoke) čajeve
2.od voća:
• bademi
• kikiriki
• orasi
• limun
• naranča
• grejp
3.od povrća:
• rajčica(i svi proizvodi o rajčice-sokovi...)
• brokule
• kupus
• cvjetača
• prokulica
• grah
• crveni luk
• bijeli luk(češnjak)
• kupus(uključujući i kiseli kupus)
• krastavac(uključujući i kisele krastavce)
4.od mesa:
• masnu hranu(svinjetina, govedina...)
• prženu hranu
• suhomesnatu hranu(kobasice, salame, šunka...)
• ribu i meso od ribe koje je u umaku ili u nekom začinu
• čvrsto i žilavo meso
• svježu slaninu
• iznutrice
5.ostale namirnice:
• pepermint, mentol
• mliječni proizvodi(kajmak,krema-šlag,vrhnje...)
• punosomasni sirevi
• začinjeni sirevi
• juhe od čilija ili juha na bazi graha
• juhe na bazi rajčice
• pikantne umake
• čokoladu

Hrana koja se može unositi u organizam bez popratnih smetnji(iako je to sve individualno):
1.od pića:
• voda-(vodovodna voda)-
• gazirana voda(npr.Donat Mg-al prije upotrebe promješajte da vam se smanji koncentracija ugljičnog dioksida, dok primjerice jamnicu i ne preporučujem-ona u sebi sadrži više kalcija nego magnezija-te automatski dolazi do povećanja kiseline u želudcu-to izaziva Kalcij)
• sokove koje u sebi sadrže minimalne količine kiselina
• lagane prirodne čajve
2.od voća:
• jabuka
• breskva
• kruška
• grožđe(al ne previše do 15- tak bobica dnevno)
• kiwi
• dinja
• banana(neka mala)
3.od povrća
• jednu zdjelicu povrća-sviježeg(može svaki dan)
• dvije zdjelice zelene satale(može svaki dan)
4.od mesa:
• piletina-kuhana
• bijela riba-kuhana
• plodovi mora
• puretina
5.ostale namirnice:
• juhe s niskim udjelom masnoće
• juhe s povrćem
• juha od kokoše
• blagi umaci

Nema komentara:

Objavi komentar